Programma 2024*

09.00 – 09.30 Inschrijving & koffie/thee
09.30 – 09.45 Opening congres door dagvoorzitter (Vera Naber)
09.45 – 10.35 Keynote I – Sofie Sergeant: De rol van de schoolpsycholoog binnen inclusief onderwijs: van casus naar context
10.35 – 11.25 Keynote II – Patrick Sins: Leren leren gaat niet vanzelf, maar hoe dan wel?
11.25 – 11.45 Koffiepauze
11.45 – 12.45 Parallelsessie I

  1. Jenna Spitzer (A), Sanne Pronk (B) & Carolien Rieffe (C) – Nieuwe wetenschappelijke inzichten
  2. Mehdi Meziane – Jongerenwerk in school
  3. Patricia Vuijk – Meisjes en de keerzijde van zelfonthulling binnen hun hechte vriendschappen (A)
  4. Roos Bits-Derksen & Pamela den Heijer – Creëren van een inter-affectieve leerruimte
  5. Joost Maarschalkerweerd – Effectief lesgeven, de taal van het leren en het zweet op de juiste rug.
  6. Esther Rozendaal – Sociale media en digitale weerbaarheid (A)
12.45 – 13.45 Lunch
13.45 – 14.45 Parallelsessie II

  1. Toffe werkvormen voor inspirerende bijeenkomsten – Laura Stroo
  2. Mette van Duijn – Aanpak schoolveiligheid, hoe doe je dat?
  3. Spreker van Augeo
  4. Patricia Vuijk – Meisjes en de keerzijde van zelfonthulling binnen hun hechte vriendschappen (B)
  5. Esther Rozendaal – Sociale media en digitale weerbaarheid (B)
  6. Noëlle Pameijer – De schoolpsycholoog zet de samenwerking school-ouders en ouderbetrokkenheid in beweging!
14.45 – 15.15 Koffie
15.15 – 15.45 Entr’acte
15.45 – 16.45 Keynote III – Kees van Overveld: Scholen op scherp – over kinderen, jongeren, wapens en de online omgeving
16.45 – 17.00 Afsluiting door dagvoorzitter

*Het programma is onder voorbehoud van wijzigingen.